Co kręci Polaków? Przygoda, ryzyko czy realizacja marzeń?

 
co kręci POlaków
Dla co trzeciego Polaka przygoda jest przede wszystkim przeżyciem ekscytujących emocji. Dla 29 % ma charakter fascynującego zdarzenia, a dla 20% to niezapomniane doświadczenie. Ponad 17% Polaków postrzega przygodę jako podjęcie ryzyka. Jak Polacy podchodzą do realizacji marzeń, czy są poszukiwaczami mocnych wrażeń i co skłonni są poświęcić, aby przeżyć prawdziwą przygodę – wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń.
co_kreci_polakow_badania_infografika_prezentmarzenW badaniu „Co kręci Polaków?” wzięło udział ponad 3259 respondentów – 48% mężczyzn i 52% kobiet. Ponad 44% wszystkich respondentów zdeklarowało, iż aby przeżyć prawdziwą przygodę jest w stanie poświęcić przede wszystkim czas – 44% wskazań i pieniądze – 31% odpowiedzi. Tylko 3% wskazało, że zaryzykuje zdrowie, a 1% że jest w stanie poświęcić życie.
Co ciekawe, aż co drugi Polak biorący udział w badaniu zadeklarował, iż jako przygodą postrzega spróbowanie sportów ekstremalnych, które wiążą się z podjęciem ryzyka. Dla 27% Polaków sport ekstremalny jest realizacją marzeń, a dla 17% respondentów to po prostu nietuzinkowa forma rozrywki.
Spośród ponad 3200 respondentów, aż 29% osób zadeklarowała, że próbowało już sportu ekstremalnego raz w życiu, 27% jeszcze nie, a 23% chciałoby spróbować. Ponad 16% przyznało się, iż już kilkukrotnie, a 5% że korzysta z tej niestandardowej i ryzykowanej rozrywki regularnie.
Pytając respondentów dlaczego chcą spróbować sportów ekstremalnych, najczęstszą motywacją okazała się chęć spróbowania czegoś nowego – 37% odpowiedzi i chęć poczucia adrenaliny – 28 % odpowiedzi. Ponad 21% spośród ponad 3200 zapytanych Polaków wskazało, że dla przyjemności, a 14% dla sprawdzenia siebie.
Wśród osób, które zdeklarowały iż próbowały już sportów ekstremalnych, najwięcej wskazało na sporty w powietrzu, aż 41% wskazań i wodzie 28% wskazań. Na kolejnym miejscu znalazły się ekstremalne przeżycia doświadczane za kierownicą (14%) oraz w górach (11%).
Od kilku lat obserwujemy rosnącą popularność sportów ekstremalnych w Polsce. Ukształtowanie powierzchni naszego kraju oraz naturalne warunki powodują, iż osobom szukającym zastrzyku emocji, Polska może zaoferować duży wybór niecodziennych atrakcji związanych z uprawianiem sportów ekstremalnych. Skoki ze spadochronem, paralotniarstwo, nurkowanie, jazda off road oraz mnóstwa innych przygód czekają w Polsce na miłośników mocnych wrażeń. – komentuje Kornel Piesio z serwisu Prezentmarzeń.
Co ciekawe, jak się pokazują wyniki badania, więcej odwagi w spróbowaniu aktywności, które wiążą się z ryzykiem mamy zdecydowanie w grupie. Ponad 61% respondentów wskazała, iż jest gotowa na takie przeżycia w parze lub grupie. Z kolei dla 39% zapytanych Polaków, to aktywność, której chcą się podjąć samodzielnie.
W badaniu zatytułowanym „Co kręci Polaków? Przygoda, ryzyko czy realizacja marzeń?”, sprawdzaliśmy również jakie Polacy mają nastawienie do własnych marzeń. Wyniki pokazały, iż Polacy podchodzą do marzeń dość sceptycznie. Aż 41 % respondentów uważa, iż marzenia mają szansę się spełnić, ale to wymaga długiego czasu i pracy. Ponad 31% zapytanych Polaków udzieliło pesymistycznej odpowiedzi, mówiąc, iż marzenia są nierealne. Odwrotnie odpowiedziało 17% respondentów, którzy uważają że marzenia się spełniają się. Pojawiła się też grupa śmiałków, dla których marzenia im trudniejsze, tym lepiej – 11 % odpowiedzi.
Aby przekonać się kim są nasi respondenci i jaka może wpływać to na chęć podejmowania ryzyka, doświadczania przygód i realizację marzeń, sprawdziliśmy jakie typy osobowości reprezentują respondenci. Zaprezentowaliśmy grupie 3259 Polaków, biorących udział w badaniu „Co kręci Polaków” 4 podstawowe typy osobowości: choleryk, flegmatyk, melancholik, sangwinik z opisem charakterystycznych je cech i poprosiliśmy o określnie za jaki typ osobowości się uważają. Najwięcej respondentów, ponad 39% wskazało siebie jako sangwinika, czyli osobę o optymistycznym podejściu do życia, towarzyską, emocjonalną i spontaniczną, którą cechuje żywość, otwartość, a nawet beztroska. Drugim najczęściej wybieranym typem osobowości, z którym identyfikowało się najwięcej respondentów był choleryk – 32% odpowiedzi, czyli typ pobudliwy cechujący się silnym przeżywaniem emocji, wybuchowością, ale również dużą aktywnością i energią życiową. Na trzecim miejscu znalazł się melancholik – 17% wskazań, a najmniej osób odnalazło w sobie typ osobowości flegmatyka – 12 %. Wyniki zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń badania „Co kręci Polaków” pokazują, iż większość respondentów to ekstrawertycy, czyli ludzie otwarci, towarzyscy, aktywni z optymistycznym podejściem do życia i skłonni do przygód.

źródło: Badanie „Co kręci Polaków?” zostało zrealizowane na próbie 3259 respondentów w formie sondy online w kwietniu 2016 roku.

nature-sky-sunset-man

Polecane artykuły

Kosmetyki

Rouge Interdit Vinyl by GIVENCHY

CZY POTRAFISZ DOCHOWAĆ TAJEMNICY? Marka Givenchy stworzyła pomadkę dla kobiet wtajemniczonych – jedyne w swoim rodzaju akcesorium przeznaczone wyłącznie dla dobrze zorientowanych. Ten nadzwyczajny atrybut urody, nałożony

Gabinety & Kliniki Medycyny Estetycznej

BLOOMEA® – INNOWACYJNY MODELING SKÓRY

  Bezbolesnego i skutecznego – takiego zabiegu kobiety szukają najczęściej. Dodatkowo, jeśli jest on odpowiedzią na wszystkie problemy ich skóry i może być wykonywany przez cały rok, szybko staje się

kreatywność dzieci, fot. Di Lewis
Dziecko

Pobudź kreatywność swojego dziecka [5 SPOSOBÓW]

Łamanie stereotypów oraz przekazywanie inicjatywy dziecku to klucz do twórczej pracy z najmłodszymi. Jak pobudzić kreatywność swojego dziecka i jednocześnie stać się dla niego partnerem? Podpowiada Mary Sadowska, która od lat pracuje