W czwartek, 13 czerwca w Global Expo, odbyła się uroczysta Gala podsumowująca X edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna, bo Zdrowa”. Inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 12 lat skupia się i zwraca uwagę na wciąż istniejący problem chorób ginekologiczno-onkologicznych wśród kobiet w Polsce. Podczas uroczystości zostały wręczone statuetki oraz podziękowania firmom, instytucjom oraz mediom zaangażowanym w kampanię.
Uroczystą galę poprowadził duet: Katarzyna Pakosińska oraz Sambor Czarnota. Obecni byli Ambasadorzy tegorocznej kampanii: Andrzej Piaseczny i Łukasz Konopka, którzy wraz z Samborem Czarnotą na samym początku uroczystości odczytali wzruszające wyznania trzech kobiet, które musiały zmierzyć się z nowotworem.
Muzycznymi gwiazdami wieczoru byli: Andrzej Piaseczny oraz Edward Hulewicz – Ambasador Specjalny, który zaśpiewał m.in. hymn kampanii „Za zdrowie Pań”.
Na Gali pojawiły się również Ambasadorki z lat ubiegłych oraz takie Gwiazdy jak: Joanna Moro, Edyta Jungowska, Nicole Sochacki-Wójcicka, Agnieszka Mrozińska, Jaga Hupało, Aleksandra Mikołajczyk, Maja Hirsch, Ewa Mielnicka, Paula ‘Curly’ Kucharska, Oliwa Argenstein, Beata Orbik oraz Sebastian Dziubiel.
Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem – „Drogie Panie, Wasze zdrowie!” #ZdrowiePań– celem komunikacji było dowartościowanie kobiet oraz ukazanie im powodów, dla których one i ich zdrowie są ważne.
Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania gali podsumowującej kampanię wręczała Partnerom statuetki Kwiatu Kobiecości – z kwiatkiem, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce, i dziękowała wszystkim za wielkie zaangażowanie w akcję.
Laureaci statuetek Kwiatu Kobiecości 2019 r. :
- Advalue
- Amica S.A.
- BOEHRINGER INGELHEIM POLSKA
- BROWN SUGAR
- Centrum Medyczne POLMED SA
- GLOBAL EXPO
- IQS
- Jaga Hupało Born to Create
- Miasto Stołeczne Warszawa
- Prouvé
- Radio Kolor
- Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych – marka Bella
- VOLVO Trucks Polska
- Warszawska Szkoła Reklamy
- WP Kobieta
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymała Rada Ekspertów kampanii w składzie:
- dr hab. n. med. Mariusz Bidziński
- Psycholog-psychoonkolog Milena Dzienisiewicz
- Dr n. med. Tadeusz Oleszczuk
- dr hab. n. med. Grzegorz Panek
- dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymały:
- Lasy Państwowe
- Narodowy Fundusz Zdrowia
- Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne
- Warszawski Uniwersytet Medyczny
Dyplomy Honorowej Ambasadorki Kwiatu Kobiecości otrzymały:
- Redaktor magazynu „Dobra Mama” – Joanna Lubiniecka
- Redaktor naczelna miesięcznika „Olivia” – Ewa Kustroń-Zaniewska
Oficjalne podziękowania otrzymali:
- Borys & Seba PHOTOGRAPHY
- Depil Concept
- INGLOT
- Katarzyna Gołąbska
- Kino Atlantic
- Kino Kinoteka
- Kino TV
- LOKALMEDIA
- Laboratoria Medyczne Synevo
- Maria Biełuszko
- Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
- Miraflores Studio
- MOVE TV
- PIKA Biżuteria
- Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
- ROVERS POLSKA
- Setapp Sp. z o.o.
- Sieć kin HELIOS
- SlowArt
- Studio Tęcza
- Super-Pharm
Jak co roku wraz ze statuetkami i podziękowaniami wręczone zostały bukiety cytologiczne przygotowane ze szczoteczek cytologicznych od ROVERS POLSKA. Pod koniec części oficjalnej wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń.
Galę finałową kampanii wsparli: Krzysztof Adamski – Reżyser, Magda Michalska – Scenograf, Zespół produkcyjny agencji New Age Events, Aurelio, Fundacja WIP, Magic Gastro, Premium Wine, PLUPART, Grycan – Lody od Pokoleń oraz Premiumstage.
KAMPANIA PIĘKNA, BO ZDROWA
Szerokie zasięgi kampanii „Piękna, bo Zdrowa” nie byłyby możliwe gdyby nie wsparcie sponsorów: Amica, Boehringer Ingelheim, Depil Concept, Global Expo, Prouvé, TZMO SA – marka Bella oraz Volvo Trucks Polska. Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: firma badawcza IQS, która specjalnie na potrzeby kampanii przygotowała badania społeczne, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Narodowy Fundusz Zdrowia, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Lasy Państwowe.
Koncept kreatywny i opracowanie key visuala kampanii zawdzięczamy agencji marketingowej Advalue. Fotografowali: Borys Synak i Sebastian Dziechciarz, retusz: Maria Biełuszko. W tym roku za strategię działań marketingowych, koncepcję form audio i video, działania digitalowe oraz dystrybucję treści odpowiadała agencja reklamowa Brown Sugar. Za produkcję making of oraz działań video z sesji zdjęciowych i finału na platformach socialowych odpowiadała Warszawska Szkoła Reklamy przy wsparciu Domu produkcyjnego Slow Art oraz Szkoły Wizażu i Charakteryzacji SWiCH. Zdjęcia backstage zapewniła Katarzyna Gołąbska Photography oraz Anita Kot (Warszawska Szkoła Reklamy).
Spot kampanii emitowany był w Kinie Atlantic w Warszawie, w Kinotece, we wszystkich kinach sieci Helios, na nośnikach wizualnych MOVE TV w fitness klubach oraz w sieci sklepów Tesco w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do LokalMedia w sieci sklepów PIOTR I PAWEŁ oraz w INTERMARCHE w całej Polsce, a także w komunikacji miejskiej w Warszawie.
Patronat medialny nad kampanią objęło Radio Kolor oraz magazyny: Moje Zdrowie, Świat Zdrowia, Olivia, Tina, Dobry Tydzień, Głos Mordoru, Moda na Zdrowie, Tesco Magazyn, Dobra Mama, Avanti, Newsweek Zdrowie oraz portale: Wirtualna Polska, polki.pl, mamotoja.pl, plodnosc.pl, plodnadieta.pl, BeautyMission.pl. Do akcji włączyły się również: damosfera.com, kobiecydzien.pl, kobietazklasa.pl, lowedin.pl, Medycyna Praktyczna, republikakobiet.pl, zatokapiekna.pl.
Co roku Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości zapraszała do kampanii nowe Ambasadorki. Przez te 9 lat Kwiat Kobiecości wsparło prawie 60 cudownych Pań, które razem z Idą Karpińską swoim autorytetem pomagały w skutecznym dotarciu do kobiet. Ze względu na jubileuszowy charakter kampanii, Kwiat Kobiecości zmienił dotychczasową koncepcję i do współpracy, jako Ambasadorów zaprosił Panów. W tegoroczną edycję zaangażowali się: Łukasz Konopka, Dawid Kwiatkowski, Cezary Pazura, Andrzej Piaseczny i Maciej Orłoś.
„Mężczyźni mają duże możliwości na tym polu, żeby porozmawiać ze swoimi kobietami, żeby namówić je do tego żeby się przebadały.” -mówi Andrzej Piaseczny, jeden z Ambasadorów kampanii „Piękna, bo Zdrowa” 2019.
W weekend 11-12.05.2019 r. podczas Inauguracji kampanii, dzięki wsparciu Centrum Medycznego POLMED 1000 kobiet mogło wykonać w cytobusie bezpłatne badanie cytologiczne. Dodatkowo 200 Pań mogło wykonać testy genetyczne na obecność wirusa HPV 18 oraz HPV 16 – genotypy wysokiego ryzyka raka szyjki macicy najczęściej występujące w Polsce ufundowane przez laboratoria medyczne Synevo Sp. z o.o.. Wsparcie Laboratoriów Medycznych Synevo objęło także zniżkę – 20% na wybrane badania z firmowego sklepu internetowego oraz 1000 kuponów rabatowych dla uczestniczek wydarzenia na pakiet badań „kontrola stanu zdrowia kobiety”,który zawiera 12 badań (TSH; FERRYTYNA; HBA1C; ALT; BILIRUBINA; CHOLESTEROL; TRIGLICERYDY; KREATYNINA; WAPŃ; MAGNEZ; Apo-A; Apo-B). Badania można wykonać w Punktach Pobrań Synevo dostępnych na terenie całego kraju.
BEZPŁATNE BADANIA CYTOLOGICZNE
W czasie trwania kampanii (11.05-13.06.2019), za pośrednictwem partnerskich magazynów, dystrybuowanych zostało 5000 szt. bezpłatnych zaproszeń na badanie cytologiczne oraz vouchery z 20% zniżką na konsultację ginekologiczną, HPV met. PCR, USG ginekologiczne, USG piersi ufundowane przez Partnera Medycznego kampanii POLMED, właściciela Centrów Medycznych w całej Polsce. Zaproszenia można było znaleźć w: dwumiesięczniku „Dobra Mama” (evt.7.05), miesięczniku „Olivia” (evt.9.05), miesięczniku „Świat Zdrowia” (evt.1.06)i „Moje Zdrowie” (evt.1.06), dwutygodniku „Tina” (evt.22.05)oraz miesięczniku „Avanti” (evt.31.05).
Dodatkowo w tym roku po raz pierwszy Kwiat Kobiecości zorganizował cykl Dni Otwartych w partnerskich placówkach medycznych w Polsce. Podczas akcji kobiety będą mogły wykonać stacjonarnie bezpłatne badania w kierunku wykrycia raka szyjki macicy. Placówki, które wzięły udział w akcji: CenterMed Katowice, Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Centrum Medyczne „Żelazna” w Warszawie, Centrum Medyczne Mediconcept we Wrocławiu, Centrum Medyczne Salve Medica w Łodzi, Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarska SANUS w Zabrzu, Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Starachowicach, Szpital Powiatowy w Chrzanowie, Szpital Specjalistyczny im. Świętej Rodziny w Warszawie oraz Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku.Każda Pani, która skorzystała z badania, otrzymała upominek.
APLIKACJA NIEZAPOMINAJKA
Najważniejsza w skuteczności profilaktyki jest systematyczność. W codziennym pędzie często zapominamy o tym co naprawdę ważne- zdrowiu.W ramach działań Organizacji Kwiat Kobiecości, powstała aplikacja – Niezapominajka, mająca na celu przypominanie o podstawowych profilaktycznych badaniach dla kobiet oraz ich partnerów. Aplikację można już pobrać za darmo w sklepach z aplikacjami.Twórcą aplikacji jest Partner kampanii Piękna bo zdrowa – firma Setapp Sp. z o.o.
Więcej informacji na temat Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej ,,Piękna, bo Zdrowa’’ można znaleźć na WWW.ZDROWIEPAN.PL