Samochodowe baterie elektryczne jako źródła przechowywania energii w budynkach biurowych

 

Projekt uruchomiono w Holandii w celu wspierania rozwoju neutralnych energetycznie budynków biurowych. Firmy Hitachi Europe Ltd., Mitsubishi Motors i ENGIE zademonstrowały pionierski projekt, którego celem jest zbadanie możliwości wykorzystania pojazdów elektrycznych do przechowywania energii w budynkach biurowych. W ramach pokazu konsorcjum połączyło pojazd elektryczny z biurowcem ENGIE w Zaandam za pomocą innowacyjnej stacji ładowania V2X.
V2X firmy Hitachi jest pierwszym tego typu urządzeniem, które może nie tylko ładować samochód elektryczny, ale również odprowadzać energię z powrotem do budynku lub sieci energetycznej, z uwzględnieniem różnych wartości mocy, w tym kW, ΔkW, kWh i VAR. Co więcej, istnieje możliwość podłączenia paneli słonecznych bezpośrednio do stacji ładowania, co pozwala na znacznie wydajniejsze zasilanie budynków.
Budynki i transport odpowiadają za około 75% całkowitej emisji CO2, dlatego technologia V2B („vehicle to building”) może odegrać kluczową rolę w zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla na świecie, umożliwiając firmom obniżenie kosztów zużycia energii.
Mitsubishi Motors, ENGIE i Hitachi, łącząc odpowiednią technologię, uważają, że innowacyjna stacja ładowania pojazdów (V2B) może prowadzić do bardziej inteligentnych i wydajnych systemów zarządzania energią w budynkach.
Stacja jest podłączona do źródła zasilania w budynku, i kiedy budynek generuje więcej energii niż potrzebuje, nadmiar jest przechowywany w akumulatorze samochodu elektrycznego. Kiedy jest to konieczne energia może być odprowadzana z powrotem do sieci. Akumulator samochodowy pełni funkcję zarówno źródła energii, jak i zasilania awaryjnego.
Firmy będą rozwijać współpracę w następujących obszarach:

  • Hitachi dostarczy swoją stację ładowania V2X, która umożliwia dwukierunkowe przesyłanie energii pomiędzy akumulatorem samochodu a budynkiem lub siecią energetyczną. Dostarczy również technologię, umożliwiającą integrację energii między pojazdem a budynkiem, a także pojazdu z siecią elektryczną.
  • ENGIE stworzy inteligentny budynek, łącząc baterię w samochodzie elektrycznym za pomocą ładowarki V2X z systemem zasilania budynku i integrując go z panelami słonecznymi lub innymi odnawialnymi źródłami energii.
  • Mitsubishi Motors dostarczy model Outlander PHEV jako centrum magazynowania energii i źródło zaopatrzenia budynku w energię odnawialną.

W kolejnym etapie projektu konsorcjum przetestuje, w jaki sposób pojazdy elektryczne, energia odnawialna i systemy zarządzania energią w budynkach mogą ze sobą współpracować. Ma to doprowadzić do rozwoju inteligentnych i wydajniejszych mikrosystemów, które mogą wchodzić w interakcje z systemami zarządzania energią budynku (BEMS). Wykorzystanie energii w możliwie najmądrzejszy sposób zmniejsza emisję CO2 i obniża koszty działania firmy.
Podkreślając korzyści wynikające z wdrażania cyfrowych technologii energetycznych, Ram Ramachander, Dyrektor Działu Cyfryzacji w Hitachi Europe, powiedział:
„Ten projekt pokazuje, w jaki sposób nasz projekt Internet of Things i cyfrowe możliwości mogą pomóc klientom w budowaniu neutralnych budynków, zwiększając ich efektywność energetyczną i obniżając koszty, poprzez optymalizację infrastruktury ładowania EV. Nasza technologia może również pomóc w tworzeniu nowych projektów biznesowych w całym łańcuchu pozyskiwania energii odnawialnej, w tym w technologii przyłączania pojazdów do sieci, co zapewnia większą elastyczność przy dystrybucji energii ”.
Komentując ambitny program, Hans Boot, Dyrektor Operacyjny w ENGIE Services Netherlands, stwierdził:
„Ten projekt stanowi potężną demonstrację tego, jak efektywna może być technologia magazynowania energii. To nie jest inteligentne ładowanie, jakie znamy. Jest to w zasadzie pierwsza prawdziwa »ładowarka inteligentnej sieci«. Mamy nadzieję, że zaczniemy instalować ten system w firmach, które chcą wykonać kolejny krok w kierunku osiągnięcia swojej neutralności energetycznej.”
Komentując rosnącą rolę pojazdów elektrycznych w rozwoju inteligentnych miast, Vincent Cobee, wiceprezes Mitsubishi Motors ds. spraw korporacyjnych dodał:
„Ten pokaz pomoże dostarczyć nowe rozwiązania energetyczne dla niskoemisyjnych, energooszczędnych inteligentnych budynków. Naszym celem jest wykazanie, że pojazdy EV i PHEV mogą być istotnym składnikiem systemu energii miejskiej w przyszłości.”
 


 
O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.
MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.
O Hitachi Europe Ltd.
Hitachi Europe Ltd., spółka zależna Hitachi, ma swoją główną siedzibę w Maidenhead w Wielkiej Brytanii. Firma koncentruje się na dostarczaniu innowacji odpowiadających na wyzwania społeczne. Hitachi Europe i jej spółki zależne oferują szeroką gamę systemów informatycznych i telekomunikacyjnych; systemy szynowe, energetyczne i przemysłowe; elementy i sprzęt przemysłowy; systemy motoryzacyjne, media cyfrowe i produkty konsumenckie oraz inne prowadząc laboratoria badań i rozwoju w regionie EMEA.
O ENGIE
ENGIE rozwija swoją działalność (energetyka, gaz ziemny, usługi energetyczne) wokół modelu opartego na odpowiedzialnym wzroście, w celu realizacji wyzwań związanych z przejściem na gospodarkę niskoemisyjną:  dostępu do zrównoważonej energii, łagodzenia zmian klimatu i adaptacji oraz racjonalnego korzystania z zasobów. Grupa dostarcza osobom fizycznym, miastom i firmom wysoce wydajne i innowacyjne rozwiązania technologiczne, oparte na wiedzy w czterech kluczowych sektorach: energii odnawialnej, efektywności energetycznej, skroplonego gazu ziemnego i technologii cyfrowej. ENGIE zatrudnia 153 .090 osób na całym świecie a w 2016 roku osiągnęło przychody w wysokości 69,6 miliarda euro.

Polecane artykuły

Eksperci

Magdalena Szymczak

Trycholog oraz psycholog z warszawskiej Kliniki włosów Hair LAB, zajmującej się niechirurgicznymi uzupełnieniami włosów. Na co dzień zajmuje się badaniami trychologicznymi, oceną stanu skóry głowy oraz włosów. Dodatkowo prowadzi konsultacje

zdjęcie dziewczyny nakładającej na twarz dermokosmetyk
Kobieta

Jak wybrać odpowiednie dermokosmetyki?

Każdemu zależy na posiadaniu pięknej skóry o jednolitym kolorycie. Aby tak jednak było, należy odpowiednio o tę skórę dbać. Podobnie rzecz ma się z włosami. Warto byłoby zatem jak najstaranniej dobierać poszczególne