Jak utrzymać zdrową dietę w walentynki?

fot. herbalife nutrition

Pomysłów na wyjątkowe świętowanie walentynek jest wiele: romantyczna kolacja, randka w kinie, spotkanie w ulubionej kawiarni. Niektóre pary decydują się na spędzenie tego wieczoru w domu, przy dobrym jedzeniu i filmie. Planując menu na walentynki warto pamiętać o czekoladowych przysmakach – kakao od dawna jest uważane za afrodyzjak, a do tego pysznie smakuje. Nie zawsze musi być tuczące, a zawierające je potrawy mogą być nawet dietetyczne.

Kakao zawiera w swoim składzie fenyloetyloaminę. To właśnie ona odpowiada za stymulację mózgu do syntezy dopaminy i serotoniny. Brzmi to może skomplikowanie, ale tak naprawdę chodzi o szczęście – im wyższy poziom tych neuroprzekaźników, tym lepszy jest nasz nastrój – mówi dr n. med. Paweł Rajewski, Rada Naukowa Herbalife Nutrition. Zdrowe desery z czekoladą są jak widać bardzo dobrym pomysłem na walentynkowy wieczór.
Proste brownie
Jeśli dbamy o dietę, walentynki nie muszą być wcale okazją do odstępstwa od zasad. Brownie to lubiane przez wiele osób ciasto, które można przygotować na różne sposoby. W bardziej skomplikowanej i kalorycznej wersji zawiera oczywiście czekoladę, masło, cukier, mąkę, mleko i jajka. Można także przygotować ciasto z bananów (wystarczą trzy dojrzałe sztuki) i ¼ szklanki kakao bez cukru. Składniki trzeba dokładnie zblendować, a następnie piec w 180 stopniach przez około 20 minut, tak by deser nie był zbyt suchy. Przed podaniem warto ozdobić ciasto owocami – w zimie doskonale sprawdzą się mrożone wiśnie, maliny i truskawki lub kawałki świeżej gruszki.
Pyszny białkowy posiłek
Wieczorem zamiast obfitej kolacji można wybrać koktajl, który stanowi pełnowartościowy posiłek, a do tego jest bardzo smaczny. Formuła 1 o smaku delikatnej czekolady to bogactwo wysokiej jakości białka (aż 18 g w porcji) oraz makro- i mikro składników odżywczych (zawiera w sobie 25 witamin i składników mineralnych). Przygotowanie koktajlu jest bardzo proste i zajmuje dosłownie chwilę. Wystarczy wymieszać 2 łyżki stołowe produktu z 250 ml półtłustego mleka (1,5 % tłuszczu) lub napoju roślinnego. Do tej czynności śmiało można użyć blendera. W tak wyjątkowy dzień jak walentynki koktajl warto ozdobić wiórkami startej gorzkiej czekolady i listkiem mięty. Jeśli 14 lutego chcesz jeszcze bardziej postawić na wygodę i zaoszczędzić jeszcze więcej czasu, możesz wybrać czekoladowy baton Formuła 1 Express, którym także można zastąpić posiłek i zapewnić sobie zastrzyk energii.
Talerz zdrowych przekąsek
W trakcie domowej randki z pewnością sprawdzi się talerz zdrowych, czekoladowych przekąsek. Mogą znaleźć się na nim orzechy w gorzkiej czekoladzie (w sklepach z łatwością można kupić polane nią migdały, orzechy laskowe i orzeszki ziemne). Warto jednak pilnować, by nie zjeść ich za dużo, są bowiem bardzo kaloryczne. Samemu można przygotować owoce w czekoladzie, maczając je w roztopionej, najlepiej gorzkiej i zawierającej dużo czystego kakao wersji tego przysmaku. Z łatwością można tak uatrakcyjnić smak mandarynek, bananów, fig i kiwi. Tym, którzy trenują i nawet w walentynki pamiętają o wysokobiałkowej diecie, spodoba się z pewnością ułożenie na talerzu czekoladowo-orzechowych batonów proteinowych Herbalife Nutrition (każdy z nich zapewnia aż 10 gram białka a tylko 139 kalorii).
Słynne są słowa, które wypowiada Al Pacino w filmie „Adwokat diabła”, o tym, że miłość jest przereklamowana i biochemicznie nie różni się tak bardzo od zjedzenia dużej ilości czekolady. To z pewnością pesymistyczne podejście, ale nie da się ukryć, że bazujące na czekoladzie walentynkowe menu to strzał w dziesiątkę.


Aby otrzymywać najświeższe informacje od Herbalife Nutrition, śledź nasz fan page, konto na Instagramie oraz odwiedzaj nutriportal.pl

Polecane artykuły

Kobiece Rozmowy

Zabierz moje sukienki – rozmowa z Katarzyną Pakosińską

Kuba Wojewódzki w swoim programie zapowiedział ją słowami – kobieta o nieprzeciętnym intelekcie, nieprzeciętnym talencie tanecznym, powalającej urodzie i uśmiechu, którego nie sposób zapomnieć. Zapomniał jeszcze dodać – kobieta z niesamowitym dystansem