Odkryj z nami trendy w świecie zapachów wiosna-lato 2016!

 

marta siembab

Czym są trendy? Wielu z nas utożsamia je z modami, przejściowymi falami zachwytu nad daną formą, osobą, czy zjawiskiem. Mówimy „to jest trendy” mając na myśli coś, co pojawiło się nagle, zawróciło nam w głowach i nim się obejrzymy, zniknie, ustępując miejsca nowemu obiektowi uwielbienia. Tymczasem trendy to obraz tego, jak żyjemy, czego pragniemy, co nas porusza. To zapis naszych marzeń, aspiracji i wyborów. Trendów nie ustala się a priori – powstają one w wyniku naszych działań. Sprawdźmy, jak obecne dążenia ludzi na całym świecie przekładają się na język zmysłów.

Wiosna i lato 2016 to czas zapachów emocjonalnie bliskich i jednoznacznie przyjemnych. Nastąpił odwrót od pragnienia ucieczki i przygody, zdobywania odległych krain, poznawania aromatów z drugiego końca świata. Potrzebujemy bezpieczeństwa i wyciszenia. Wówczas jesteśmy gotowi odczuwać radość płynącą z codziennych czynności, rytuałów, rytmu dnia. Poczujemy w perfumach zapachy znanych nam owoców, ziół, drzew i kwiatów. Zanurzymy się w bogactwo otaczającej nas przyrody. Doświadczymy przyjemności z obcowania z naturą, wspólnych posiłków, pitej w ogrodzie mrożonej herbaty.

TREND PIERWSZY: LINEARNY KRAJOBRAZ

Ten trend ubiera w zapach doznania towarzyszące nam podczas kontaktu z surową, nieokiełznaną urodą górskich przestrzeni, pól i łąk. Czujemy zapachy rozmarynu, bazylii, tymianku, mięty, suchych traw, rozgrzanej słońcem ziemi. Z oddali dobiegnie nas zapach lasu, żywiczna woń igieł, mokry aromat mchu, ziemiste niuanse leśnej ściółki. Perfumy skomponowane według tej filozofii są przestrzenne, lekkie, chłodne. Niosą w sobie wolność wiatru, wypełniają płuca poczuciem swobody. Czujemy się lekko, przepełnia nas spokój. Urzeka nas harmonia majaczących na horyzoncie drzew i skał.

TREND DRUGI: WIBRUJĄCE KOLORY

Wibrujące kolory – już samo połączenie tych słów zapowiada perfumy musujące radością. Jak wyrazić kolor w zapachu? Na przykład owocami. Owoce dają uderzenie rześkiej słodyczy, mnóstwo ożywczego soku, olbrzymi ładunek pozytywnej energii! Czekają na nas pełne entuzjazmu, barwne zapachy, które już od pierwszej nuty wywołują dreszczyk emocji, rumieniec podekscytowania. Są jak eksplozja koloru, deszcz konfetti! Pachną żywiołowo, intensywnie, świeżo. Świetliste i skrzące nuty pochodzące z orzeźwiających napojów takich jak lemoniada czy virgin mojito wprowadzają nas w dobry nastrój, przywołują wspomnienia letnich wakacji.

TREND TRZECI: TRANSPARENTNE KWIATY

Polki wśród ulubionych kwiatów często wymieniają frezję, piwonię i bez. Kojarzą nam się z bogactwem majowej przyrody, obfitością kwitnących krzewów, bukietów pyszniących się w wazonach. To idealny czas dla tych, którzy lubią jedwabiste, delikatne, rześkie nuty kwiatów z subtelnym dotknięciem słodyczy. Na jakiś czas żegnamy się z cielesną zmysłowością jaśminu. Na jego miejsce wstąpiły kwiaty świeże, zroszone wiosennym deszczem, otulone poranną rosą. Zapowiadają perfumy romantyczne, kobiece, pastelowe. Z pewnością wiele z nich pojawi się we flakonach w odcieniach różu i różowego złota.

TREND CZWARTY: SŁODKI RAJ

Czwarty kierunek, w którym wykażą się swoim talentem perfumiarze to prawdziwy raj dla łasucha. Znajdziemy w nim zapachy zarówno lekkie i świeże, jak i bardziej treściwe. Z jednej strony spodziewamy się nut mrożonych owoców – owocowych sorbetów we wszystkich kolorach tęczy. Będzie owocowo, lecz chłodno, często dzięki obecności mięty lub mokrych, wodnych niuansów melona i arbuza. Z drugiej strony do łask wraca pralinka. Nuty karmelu, palonego cukru i różowej waty cukrowej pojawią się rozbielone, lżejsze, w sam raz na upalne letnie dni.

Marta Siembab

marta siembabInformacja o Ekspercie:

Marta Siembab, jedyny, polski senselier –niezależny ekspert przekazujący wszechstronną wiedzę związaną ze zmysłem węchu. Działa na terenie całej Europy szkoląc profesjonalistów z branży perfumiarskiej i przekładając język zmysłów na praktyczne rozwiązania dla biznesu. Współpracuje z uczelniami wyższymi, występuje jako prelegent konferencji poświęconych designowi, jest prekursorką w dziedzinie wykorzystania zapachu w projektowaniu. Organizuje warsztaty poświęcone kreowaniu wizerunku poprzez zapach, a także unikalne na polskim rynku, warsztaty sense brandingu – projektowania zmysłami i mapowania przestrzeni zapachem. W zakres jej kompetencji wchodzą szkolenia, eventy, konferencje prasowe, wykłady i warsztaty skupione wokół zmysłu węchu. Jest inicjatorką aktywności łączących świat kulinariów, zapachów i wina. Pozostaje w stałym kontakcie z mediami popularyzując wiedzę o zapachu. Angażuje się w działania społeczne i akcje charytatywne. Jej misją jest oswajanie i uwspólnianie zapachu poprzez interdyscyplinarną pracę koncepcyjną, kreatywną i kulturową.

Polecane artykuły

Kobieta

Sephora wspiera kosmetyczne start-up’y. Aplikuj!

Szukasz partnera, by rozwinąć swój biznes kosmetyczny? Masz projekt, a brakuje Ci wsparcia? Sephora może Ci pomóc w realizacji marzeń! Do końca października trwa rekrutacja do programu Sephora Accelerate. Sephora Accelerate to wyjątkowy,

Eko Strefa

Garnier jeszcze bliżej natury! Relacja z zielonego e-eventu

Piękno zwrócone ku naturze, działania stawiające w sercu marki ideę poszanowania planety i mądrego gospodarowania jej zasobami. To punkt wyjścia dla zielonego wydarzenia marki Garnier, która z płynącej po Wiśle barki opowiedziała