Sephora nawiązała współpracę z Fundacją „Nasza Ziemia”

Sephora nawiązała współpracę z Fundacją "Nasza Ziemia"
Sephora od lat prowadzi działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Elementem tej strategii jest m.in. działanie na rzecz ekoedukacji i wzmacnianie postaw konsumenckich w obszarze dbałości o środowisko. Do projektów znanych już polskim klientom, takich jak destynacja GOOD FOR, program recyklingu w perfumeriach, czy współpraca z EcoTech System, dołącza partnerstwo z Fundacją Nasza Ziemia. Jednym ze wspólnie wypracowanych, pierwszych działań, jest wprowadzenie zasady odpłatności jednorazowych, papierowych toreb na zakupy w sieci Sephora.
Fundacja Nasza Ziemia od 28 lat działa w Polsce na rzecz podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie. Jest również w Polsce koordynatorem globalnej akcji Clean Up The World, która w Polsce od 1994 roku odbywa się po nazwą Sprzątanie Świata – Polska. Sephora zapowiada realizację we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia szeregu systematycznie prowadzonych inicjatyw, które adresuje zarówno do swoich pracowników, jak i klientów.
– Cieszy nas, że od samego początku współpracy z Sephora będziemy mogli nie tylko dzielić się ekologiczną wiedzą, ale również planujemy zrobić razem coś dobrego dla Matki Ziemi. Oprócz webinarów, cyklów artykułów i eksperckich wypowiedzi skierowanych do Pracowników jak i Klientów Sephora, w tym roku będziemy również koordynować akcjami terenowymi, które podejmą pracownicy tej sieci w trzecim dniu Finału 29. Akcji Sprzątanie świata – Polska- mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Od 28 marca sieć perfumerii Sephora zdecydowała się również na wprowadzenie odpłatności jednorazowych, papierowych toreb na zakupy w swoich perfumeriach. Jest to jeden z elementów współpracy z nowym partnerem.
– Jednorazowe torby, które oferujemy klientom wyprodukowane są z papieru pochodzącego z recyklingu i nadającego się do ponownego recyklingu. Zależy nam jednak na tym, by każdy nasz klient dokonując zakupów zastanowił się, czy faktycznie potrzebuje jednorazowej torby? Jeśli jest ona niezbędna i klient zdecyduje się na zakup, cały dochód z jej sprzedaży przekażemy na wsparcie działań naszej partnerskiej fundacji – Nasza Ziemia. Wprowadzając mechanizm odpłatności jednorazowych toreb, chcemy realnie ograniczyć ich konsumpcję i tym samym przyczynić się do zmniejszenia zaśmiecania środowiska – mówi Jarosław Sroczyński, Commercial Director Sephora Poland & Czech Republic.
Coraz większe znaczenie i udział w sprzedaży sieci pełni perfumeria internetowa sephora.pl. Dlatego również tu firma wprowadziła nowe, bardziej ekologiczne rozwiązania, które stopniowo zastępują te, stosowane dotąd.
– Nasi klienci zwracają coraz większą uwagę na kwestii ekologii i stosowane przez nas rozwiązania również w zakresie pakowania przesyłek. Dlatego od marca zamówienia dokonywane w perfumerii internetowej, zabezpieczamy korzystając z automatycznego systemu papieru papillon. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekologiczne, które w ciągu najbliższych tygodni w 100% zastąpi stosowane dotąd wypełniacze – komentuje Michał Niechaj, Supply Chain Director Sephora Poland & Czech Republic.
Sephora od lat w ramach strategii Sephora Stands, prowadzi działania w zakresie systematycznego zmniejszania swojego wpływu na środowisko na różnych poziomach biznesu w tym m.in:
  • zmniejsza zużycie zasobów naturalnych podczas produkcji wyposażenia perfumerii, materiałów marketingowych i szkoleniowych,
  • optymalizuje łańcuch logistyczny,
  • we wszystkich perfumeriach w Polsce sieć systematycznie wprowadza energooszczędne oświetlenie typu LED,
  • w 2020 roku rozpoczęła program Good For, który dzięki ekonawigacji, pomaga Klientom odnaleźć w ofercie produkty przyjazne dla środowiska,
  • od października 2020 roku klienci w Polsce mogą zwracać w każdej perfumerii do recyklingu puste opakowania po produktach do pielęgnacji skóry, zapachach i makijażu. Dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE, zebrane opakowania poddaje odzyskowi surowców lub przetwarza na energię,
  • prowadzi działania i akcje na rzecz ekoedukacji zarówno wśród pracowników jak i klientów.


Więcej o działaniach Sephora w tym obszarze na: https://www.sephora.pl/sephora-stands-PL.html
oraz na: https://www.sephora.pl/good-for-pl.html
Sephora nawiązała współpracę z Fundacją "Nasza Ziemia"

Polecane artykuły

Ciepło domowego ogniska, fot. materiały prasowe
Eko Strefa

Jak dopasować świąteczne dekoracje do wnętrza? Trendy 2019

Grudzień to nie tylko czas odliczania do Bożego Narodzenia, ale również tego, na co czeka wiele osób, czyli dekorowania mieszkania! Sklepy pełne są przeróżnych inspiracji – dodatków, dekoracji, tekstyliów czy świątecznej zastawy. Warto jednak

tom ford lost cherry
Kobieta

Konkurs wiosenny z marką Tom Ford

  wodę perfumowaną dla niej (50ml) TOM FORD Lost Cherry wygrała Pani Anna D. (Warszawa) serdecznie gratulujemy   (mat. Sephora.pl) Smakowita, rzemieślnicza woda perfumowana Lost

dotykam wygrywam
Kobieta

Dbanie o zdrowie piersi to nie jednorazowy temat

Ruszyła 8 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły