Wideo marketing kluczem do sukcesu w czasie lockdownu

dwie kobiety na zakupach u patrizi aryton

Koniec roku, kolejny lockdown i zamknięcie galerii – jak polska firma Patrizia Aryton radzi sobie ze sprzedażą i marketingiem w nowych realiach. Formaty video i interakcja z Klientami odpowiedzią na ograniczenia w handlu.

Sprzedaż przez Internet to dziś już nie tylko posty czy reklamy na kanałach social media, to również wideo marketing. Odpowiadając na nowe potrzeby Klientek, marka Patrizia Aryton rozwija działania live przedstawiając szereg informacji dotyczących firmy i aktualnej kolekcji, ale nie tylko. To także spotkania edukacyjne, z których odbiorca czerpie widzę o modzie, tkaninach i produkcji.

Cykl na Instagramie

Wszystko zaczęło się wiosną 2019 roku, kiedy na kanale instagramowym Patrycji Cierockiej-Szumichory – Dyrektor Kreatywnej, rozpoczął się cykl o świadomym budowaniu swojego wizerunku. Będąc doświadczoną projektantką i technologiem, zaczęła się dzielić informacjami o stylu wplatając kulisy powstawania kolekcji. Ciekawostki o tkaninach, kolorystyce i jakości miały pozytywny odzew wśród Klientek. Marka, która w sezonie jesień-zima 2020 zrezygnowała z używania dodatków futrzanych, mając świadomych odbiorców wprowadziła element edukacyjny do swojej komunikacji. Zmiana modelu konsumpcji, zachowań i potrzeb Klientów oraz wymuszony panującą sytuacją rozwój handlu w Internecie to wyzwanie, z którym nie tylko musi sobie poradzić marka Patrizia Aryton z segmentu dóbr luksusowych, ale również brandy komercyjne czy bardzo niszowe. Amerykańska firma HubSpot zbadała, iż użycie w treści email’a słowa 'wideo’ powoduje wzrost otwarcia wiadomości o 19%!
Bacznie obserwujemy social media, razem z zespołem szybko reagujemy na nowe formy kontaktu, które wprowadzają różne platformy w sieci. W czasie lockdown’u wśród Klientek zauważyliśmy duże zainteresowanie tematami związanymi z marką Patrizia Aryton. Są bardziej świadome niż kilka lat temu, ciekawią je już nie tylko stylizacje, ale również procesy produkcyjne czy historia polskiej, rodzinnej firmy.” – zdradza Justyna Sobierajska-Gadzińska, e-commerce marketing manager. Marka odnotowała, iż profesjonalnie zaplanowane spotkania live mają bezpośredni wpływ na sprzedaż kolekcji i wzrost zainteresowania.
Tak jest z odcinkami, które prowadzi co piątek Magdalena Właszynowicz, product manager i doradca wizerunkowy. Proponowane przez nią stylizacje są kupowane w całości po zakończonej relacji, a część z Klientek na podstawie porad uzupełnia swoją garderobę nowościami z kolekcji. Warto w tym momencie wspomnieć, że każda kolekcja w marce Patrizia Aryton jest projektowana tak, aby produkty można było łączyć między różnymi sezonami.

Bloki tematyczne

Marka Patrizia Aryton wprowadziła kilka bloków tematycznych, które porusza podczas spotkań na żywo m.in. Zestawy stylistki, Słownik tkanin, Budowanie stylu czy Alfabet mody. Ten ostatni, emitowany we wtorki, cieszy się największą popularnością i prowadzi go Dyrektor Kreatywna Patrycja Cierocka-Szumichora. Premierowy odcinek z literą A zobaczyło ponad 4 tysiące fanek marki, a średnio live z Alfabetem mody ogląda 3,5 tysiąca osób. Wśród poruszanych zagadnień oprócz tematyki związanej z projektowaniem, główna projektantka brandu opowiada o kulisach produkcji, a nawet pokazuje szwalnię czy proces wybierania tkanin do nowej kolekcji.
Pokazanie fanom niedostępnych dla nich miejsc, odsłonięcie kurtyny firmy odniosło sukces i zbiera przed monitorami laptopów czy smartfonów nowych odbiorców, którzy mają potencjał na pozostanie wiernym Klientem marki. Badania Meaningfull Brands z 2019 roku dowodzą, że aż 77% konsumentów szuka marek, które podzielają ich wartości oraz bliski im jest ten sam światopogląd. Otwartość, spontaniczność, a przede wszystkim wiedza prowadzących spotkania live okazała się idealnym wsparciem marketingu i sprzedaży w niepewnych czasach.
Od samego początku powstania marki Patrizia Aryton, moim rodzicom zależało na transparentności. To słowo, które od pół roku mocno wybrzmiewa na rynku mody. Ze mną jest od dziecka. Będąc świadkiem powstawania firmy, mając niespełna 10 lat, uwielbiałam podglądać moją Mamę, Danutę jak dobiera tkaniny, pracuje przy konstrukcji i planuje kolekcje. Dzięki wspomnieniom, obserwacji pracy od najmłodszych lat oraz świetnej nauczycielce mogę podzielić się wiedzą i poradami z naszymi Klientkami.” – opowiada Dyrektor Kreatywna Patrycja Cierocka-Szumichora.
Regularne spotkania live z siedziby firmy są urozmaicane wycieczkami po hali produkcyjnej, atelier projektowym czy pracą w terenie. Klientki cenią kreatywność oraz edukacyjną formę rozmów online na temat mody. „Pamiętam kiedy planowałam live na temat tkaniny – alpaki, czułam, że chciałabym by to spotkanie było inne niż wszystkie. Razem z projektantką Alicją Kaiser odwiedziłyśmy Fundację Alpak na Kaszubach, aby przybliżyć ten 'egzotyczny’ temat naszej publiczności. Te cudowne zwierzęta nie tylko dostarczają wysokogatunkowej wełny, ale też biorą udział w terapiach, sesjach sensorycznych.” – wspomina główna projektantka marki. Niezwykle cenne, dodatkowe informacje pojawiające się w rozmowie zostały docenione przez Klientki. Live ze spaceru z alpakami obejrzało prawie 4,5 tysiąca osób.

Wirtualne zakupy

Oprócz spotkań w formie live, firma uruchomiła funkcje Wirtualne zakupy, które odbywają się przy pomocy aplikacji @whatsapp. To idealne rozwiązanie dla Klientek, które nie mogą zrobić zakupów w zamkniętych galeriach handlowych, a są niepewne podczas zakupów online, do których przyznaje się już 70% badanych w raporcie „Świadomy Konsument”. Podczas rozmowy można skorzystać z profesjonalnego doradztwa doświadczonych sprzedawców, którzy bardzo często właściwie od zawsze w salonach marki Patrizia Aryton pełnili rolę personalnych stylistów. Rozmowa daje dodatkowe możliwości jak połączenia przez kamerę, podczas, którego omawiane produkty są pokazywane Klientce, jednoczenie omawiane z propozycją stylizacji.
Dzięki nowym metodom w 2020 roku marce Patrizia Aryton udało się zwiększyć przychody z e-commerce. Zaplanowane w gronie profesjonalistów działania i wprowadzone rozwiązania po raz kolejny stawiają rodzinną markę z Kaszub wśród liderów rynku odzieżowego w Polsce. Firma w 2021 roku planuje kontynuować oraz rozwijać wideo marketing uzupełniając komunikację w jakościowe i bogate treści.

Polecane artykuły

Kobieta

Trendy w manicure na sezon jesień-zima 2017/2018

Od industrialnego minimalizmu przez bogactwo formy i zdobienia 3D. Tak kształtują się trendy w manicure na jesień/zimę 2017/2018. Nie zabraknie różnorodności oraz totalnie wystrzałowych rozwiązań. Jakie są najważniejsze trendy w nadchodzącym sezonie? Wymienia Antonina Papiewska,

wypadanie włosów, fot. materiały prasowe
Kobieta

Wypadanie włosów a niedobór ferrytyny

Wiele osób borykających się z nadmiernym wypadaniem włosów, zanim zdecyduje się na pomoc specjalisty, próbuje sobie poradzić we własnym zakresie. Kupując reklamowane szampony, suplementy i czekając na obiecane rezultaty. Niestety,