W środę, 1 marca, w Teatrze Palladium, odbyła się uroczysta Gala podsumowująca VIII edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa”. Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 10 lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet. W trakcie uroczystości wręczono statuetki oraz podziękowania firmom, instytucjom oraz mediom zaangażowanym w popularyzację głównej idei kampanii, jaką jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych, regularnych badań ginekologicznych.
Uroczystą galę poprowadziła Ewa Wojciechowska, dziennikarka magazynów lifestylowych i Mateusz Hładki, dziennikarz TVN. Obecne były ambasadorki tegorocznej kampanii: Anita Sokołowska, Paulina Chruściel i Anna Kalczyńska, które wspólnie z Idą Karpińską, autorką kampanii „Piękna bo Zdrowa” i założycielką Kwiatu Kobiecości wręczały wyróżnienia. W bieżącym roku organizacja obchodzi 10 lecie swojej działalności na rzecz kobiet, dlatego gala była idealną okazją do wręczenia sz jej inicjatorce przez Krzysztofa Gojdzia, który wspiera wszelkie akcje propagowane przez fundację. Muzyczną gwiazdą wieczoru był zespół Blue Cafe.
Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem – „Wpadnij na przegląd do ginekologa” i była nawiązaniem do koncepcji przeglądu samochodu. Zaangażowały się w nią znane i lubiane gwiazdy: Katarzyna Żak, Anita Sokołowska, Paulina Chruściel, Anna Kalczyńska. W sesji zdjęciowej do materiałów promocyjnych kampanii wziął udział dr n. med. Andrzej Nowakowski – specjalista w zakresie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej. Zwracał on szczególną uwagę na szczoteczkę cytologiczną, niezbędną do poprawnego badania ginekologicznego. Zdjęcia ambasadorkom wykonał znany fotograf gwiazd Jacek Poremba. Organizacja po raz pierwszy zaprosiła do współpracy markę Fiat. Stylowy Fiat 500 cabrio idealnie wpisał się w koncepcję kreacji, którą przygotował zespół Kwiatu Kobiecości.
Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania gali podsumowującej kampanię wręczała Partnerom statuetki Kwiatu Kobiecości – z kwiatkiem, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce i dziękowała wszystkim za wielkie zaangażowanie w akcję:
„Już od kilku lat nasza uroczysta gala jest idealną okazją by chociaż na chwilę zwyczajnie – zatrzymać się i zastanowić, co tak naprawdę jest w życiu najważniejsze. Okazja o tyle szczególna, iż na widowni siedzą ludzie o pięknych sercach, wspaniałych intencjach, którzy z moją organizacją są od lat i wiedzą, co znaczy – być odpowiedzialnym. Dziękuję Wam za tę odpowiedzialność, bo dzięki niej, mogę ratować coś absolutnie świętego – życie. Proszę sobie wyobrazić, iż tylko podczas inauguracji naszej kampanii „Piękna bo Zdrowa” na Placu Defilad pod Kinoteką, 30 kobiet spośród 300 przebadanych otrzymało czerwone światło: uwaga, coś jest bardzo nie w porządku! 30 kobiet! Pozwolę sobie w ich imieniu pokłonić się wszystkim Partnerom akcji – to Wy uratowaliście te kobiety!” – powiedziała podczas uroczystego wieczoru Ida Karpińska.
Tegoroczna odsłona kampanii miała wyjątkowy start. W dniach 21-22 stycznia, w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, Pałac Kultury i Nauki podświetlony został na czerwono (kolor raka szyjki macicy w Polsce) a Kwiat Kobiecości wspólnie z Centrum Medycznym POLMED S.A zorganizował wyjątkową inaugurację kampanii. Tylko podczas weekendu pobranych zostało ponad 300 bezpłatnych cytologii! Specjalny cytobus do tego celu został wypożyczony przez Centrum Onkologii w Bydgoszczy. W tym samym czasie warszawska Kinoteka razem z Kwiatem Kobiecości zaprosiła kobiety do specjalnie zaaranżowanego miasteczka kobiet, gdzie każda kobieta mogła zasięgnąć rad lekarzy ekspertów z dziedziny ginekologii i ginekologii onkologicznej, zadbać o swoją urodę i wziąć udział w konkursach. Ponadto przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii.
Piękna bo Zdrowa – misja kampanii
Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości, wystartowała 21 stycznia 2016 roku. Jej celem było zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. W ramach kampanii ukazało się wiele artykułów merytorycznych m.in. w magazynach wydawnictwa Bauer: Tina, Olivia, Świat Kobiety, Naj, Kobieta i Życie, magazynie Zdrowie, M jak Mama, Dziewczyny Trenują, O czym lekarze ci nie powiedzą, Moda na Zdrowie, Świat Zdrowia, Moje Zdrowie, Dobra Mama, Zdrowie z Wyboru, Wesele, Wróżka, Beauty Mission, Gazeta Wyborcza oraz na wielu portalach internetowych m.in. w Wirtualnej Polsce, abcZdrowie.pl, kafeteria.pl, mjakmama.pl, poradnikzdrowie.pl, naszemiasto.pl, mp.pl, zwrotnikraka.pl, planetakobiet.pl, portalemedyczne.pl, kliknijwzdrowie.pl, nieplodnirazem.pl, mamadu.pl.
Spot reklamowy kampanii został przygotowany przez dom produkcyjny SlowArt, przy współpracy z Warszawską Szkołą Reklamy. Spot emitowany był we wszystkich kinach sieci Helios w ramach wydarzenia „Kino Kobiet”, na nośnikach audiowizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów TESCO, na nośnikach reklamowych HealthTV w przychodniach m.in. Euro Medic, Scanmed, Swissmed, CenterMed, POLMED, na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w klubach fitness w całym kraju, na nośnikach należących do LOKAL MEDIA w sieci sklepów PIOTR I PAWEŁ oraz INTERMARCHE, w telewizji interaktywnej Style in Touch na 9” tabletach w prestiżowych salonach, na nośnikach reklamowych TV STUDENT na uczelniach wyższych, w komunikacji miejskiej w Warszawie oraz w placówkach Poczty Polskiej. Plakaty kampanii pojawił się na nośnikach przy kasach w sieci sklepów Deichmann i kinach Helios. Specjalnie w ramach kampanii przygotowana została ulotka informacyjna kampanii, która dystrybuowana będzie w: sklepach marki Mohito, kinach Helios oraz kinie Kinoteka.
W ramach VIII odsłony Kwiat Kobiecości przekazał 4700 kuponów na bezpłatne badanie cytologiczne oraz kupony uprawniające do 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne, USG piersi, które można jeszcze realizować do końca maja w placówkach Centrum Medycznego POLMED na terenie całej Polski. Kupony na bezpłatne cytologie zamieszczone były w wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: Tina, Kobieta i Życie, Świat Kobiety, Naj, Olivia oraz na portalach: poradnikzdrowie.pl i mjakmama.pl.
Podczas trwania tegorocznej gali zostały wręczone następujące wyróżnienia:
Laureaci statuetek Kwiatu Kobiecości 2017 r:
- marka Iladian, Aflofarm Farmacja Polska
- TZMO SA marka Bella
- Marka Fiat
- Katarzyna Trawińska, marka PROUVE
- Ogólnopolska Sieć Centrów Medycznych POLMED
- Warszawska Szkoła Reklamy
- Jaga Hupało Born to Create
- Jacek Poremba, fotograf
- Firma badawcza IQS
- Wydawnictwo Bauer
- Grupa Wirtualna Polska
- Magazyn Wesele
- Kino Helios
- Teatr Palladium, Fundacja UNIVERSITATIS VARSOVIENSIS
- Miasto Stołeczne Warszawa
- Dorota Goldpoint, projektantka
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymały:
- Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
- Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne
- Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej
- Polska Unia Onkologii
Dyplomy Honorowego Ambasadora Kwiatu Kobiecości otrzymała:
Ewa Kustroń – Zaniewska, redaktor naczelna magazynu Kobieta i Życie.
Szczególne podziękowanie otrzymało Bydgoskie Centrum Onkologii za użyczenie cytobusu na inaugurację kampanii „Piękna bo Zdrowa”.
W tym roku podziękowania otrzymali:
- Klinika Kobiet Medifem
- Rovers
- Nutricia Medyczna – Producent preparatów odżywczych Nutridrink Protein
- Marka PAESE Cosmetics
- Boehringer Ingelheim
- MOHITO
- Sylveco
- DEICHMANN
- Dom produkcyjny SLOWART
- STUDIO TĘCZA
- MOVE MEDIA
- TV STUDENT
- HEALT TV
- LOKAL MEDIA
- STYLE IN TOUCH
- Instytut Monitorowania Mediów
- Kino Kobiet
- KINOTEKA
- POCZTA KWIATOWA
- DEER LOGO, Ida Nowosielska
- Restauracja Nasza Pasza
- FOOD SQUAD
- WYDAWNICTWO AGORA
- MAMADU
- MAGAZYN ZDROWIE
- PL
- M JAK MAMA
- Magazyn ŚWIAT ZDROWIA
- Magazyn MOJE ZDROWIE
- MODA NA ZDROWIE
- ZDROWIE Z WYBORU
- ZWROTNIK RAKA.PL
- PL
- Magazyn WRÓŻKA
- NIEPŁODNIRAZEM.PL
- PL
- Magazyn Dobra Mama
- Portal mp.pl
Tradycyjnie wręczanym statuetkom Kwiatu Kobiecości i podziękowaniom towarzyszyły bukiety cytologiczne przygotowane przez Pocztę Kwiatową, do przygotowania których wykorzystano szczoteczki cytologiczne marki Rovers.
Galę Finałową kampanii wsparły: Drygas Design, Ewa Siniarska – Art of PR, firma Kameleon, Agencja Sił Twórczych i Deer Logo, która przygotowała ściankę medialną, Body Concept – centrum kosmetyki estetycznej, GastroMagic – wypożyczalnia sprzętu gastronomicznego, Weronika Jarząbek oraz Dom Mediowy Slow Art, którzy zadbali o dokumentację wideo i fotograficzną wydarzenia. Catering na Galę przygotowała restauracja Nasza Pasza. Na zakończenie uroczystości wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń.