Zarządzanie czasem w pracy

Przy założeniu, że pracujemy na cały etat, poświęcamy życiu zawodowemu osiem godzin w ciągu doby. Myślami jednak jesteśmy w pracy jeszcze dłużej. Często w domu, po godzinach, analizujemy różne sytuacje, jakie spotkały nas w pracy. Jak sprawnie zarządzać czasem w pracy i być wydajnym? To trudne pytania. Praca jest dla wielu osób ważną częścią życia.

Kto jest panem mojego czasu?

Kwestie zarządzania czasem i wydajności w pracy to często podejmowane tematy przez wiele poradników. Możemy znaleźć je w sieci w formie książek elektronicznych albo też na półkach księgarń. Ludzie sukcesu dzielą się swoimi sposobami na dobre zarządzanie czasem. Każdy ma na to własny sposób, są jednak zasady, które chyba każdemu wyjdą na dobre. Nie trzeba nikogo przekonywać, że w pracy nie jest dobre robienie sobie zaległości, warto zawsze wszystkie zadania wykonywać na czas, warto trzymać się terminów. Nie tylko po to, żeby szef nas docenił. Przede wszystkim chodzi o to, abyśmy my sami mieli poczucie panowania nad czasem i swoim życiem. Każda kobieta powinna być panią swojego czasu, tak samo każdy mężczyzna powinien być panem swojego czasu. Sterów nie warto oddawać w ręce zjadaczy czasu czyli Internetu lub telewizora. W pracy również wiele rzeczy może nas rozpraszać. Ciągłe zerkanie na ekran telefonu, ciągłe otwieranie stron przeglądarki zupełnie niezwiązanych z aktualnie wykonywanym zadaniem zawodowym. To nie jest dobre i na pewno nie zaprocentuje w zawodowym życiu.

Podział zadań

Każdy człowiek ma tyle samo czasu, doba każdego człowieka ma 24 godziny. Sprawne zarządzanie czasem w pracy to bardzo ważna i potrzebna umiejętność. Człowiek nie rodzi się z taką umiejętnością, trzeba ją w sobie wypracować, wykształcić, a ćwiczenie czyni mistrza. Zawsze warto dzielić zadania, na te pilne i nie pilne, na te ważne i mniej ważne. W taki sposób łatwo ustalimy priorytety – wtedy łatwo będziemy zarządzać czasem i nie będziemy popełniali w tej materii błędów. Czas dany człowiekowi to ogromna wartość – nie można go kupić za żadne pieniądze, aby mieć go więcej. Nie można też odzyskać straconego czasu. Zatem na przyszłość warto zrobić sobie postanowienie: zawsze będę dobrze zarządzał moim czasem, aby przynosiło mi to jak najwięcej korzyści. Bycie wydajnym w pracy popłaca. Pozwala na czas ukończyć wszystkie wyznaczone zadania, a nawet robić je z pewnym zapasem czasu. Dzięki temu zmniejsza się stres, człowiek czuje się szczęśliwy, czuje, że jest panem swojego czasu.
Nie od dziś wiadomo, że człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Jeżeli człowiek szybko wyciąga z tych błędów lekcje – to dobrze. W pracy oprócz umiejętności dobrego zarządzania czasem, ważne są także umiejętności interpersonalne, a także umiejętności pracy w zespole. Dopiero wszystkie one razem wzięte świadczą dobrze o pracowniku. Wydajność w pracy jest niezbędna, szczególnie wtedy, kiedy nad jednym projektem pracuje wiele osób. Trzymanie się terminów to świętość, a żeby tego dokonać trzeba nauczyć się dobrze zarządzać czasem.


Artykuł powstał we współpracy z Leadership Center

Polecane artykuły

zniewalające stringi fot. materiały prasowe
Kobieta

Bielizna erotyczna – plusy posiadania stringów

Bielizna erotyczna, choć u niektórych z Pań może budzić pewne obawy, staje się coraz popularniejszym rodzajem uzupełnienia damskiego stroju na randkę lub romantyczny wieczór z partnerem. Najlepszym sposobem na rozwianie

Polska

Konferencja marki Clarena – relacja z imprezy

marca 2016 w Warszawie, w zielonych wnętrzach restauracji LIF odbyła się konferencja prasowa marki CLARENA. Podczas spotkania goście mogli zapoznać się z nowościami produktowymi marki. Zaprezentowano:  SNAIL MUCIN CREAM – nowość w linii POISON,