Nowy globalny projekt „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA” startuje w Polsce

SEPHORA, światowy lider sprzedaży kosmetyków, wprowadziła do swoich perfumerii nowy projekt o nazwie „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA”. Inicjatywa wychodzi naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i ma na celu ujednolicenie komunikacji i oznaczeń produktów, ich formuł i zobowiązań na rzecz środowiska na 34 rynkach na całym świecie.  

Wizualne oznaczenia mają zapewnić klientom sieci przejrzystość i spójność komunikacji w sklepach i w internecie.  Tym projektem SEPHORA, jako globalny lider rynku, chce również wytyczać pozytywną ścieżkę zmian dla całej branży kosmetycznej w kierunku dbałości o środowisko.

Nowe oznaczenia

Dwa nowe oznaczenia, „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA”, zostały opracowane we współpracy z ekspertami ds. środowiska i naukowcami(1), a ich celem jest dostarczenie wszystkim klientom, bez względu na region świata, wglądu w formuły produktów marek oraz ich zobowiązania na rzecz środowiska:

  • „Clean at SEPHORA” wyróżnia marki oferujące skuteczne formuły, które spełniają światowe standardy regulacyjne i nie zawierają kontrowersyjnych składników(2). W chwili rozpoczęcia programu 133 marki na całym świecie spełniły warunki określone na liście składników „Clean at SEPHORA”. Wśród nich znalazły się m.in.: Drunk ElephantFenty SkinGisouHaus LabIliaKosasK18MeritTatchaThe 7 Virtues. W Polsce marki posiadające odznakę „Clean at SEPHORA” to m.in.: Sunday Riley, Ren, Pai, Innisfree, czy Fenty Skin.
  • „Planet Aware at SEPHORA” wyróżnia marki, które podjęły znaczące zobowiązania na rzecz środowiska w zakresie: zrównoważonych składników (stosowanie i źródła ich pozyskania), opakowań, zobowiązań klimatycznych oraz transparentnej komunikacji z klientem. Marki odznaczone „Planet Aware at SEPHORA” muszą spełnić minimalnie 32 obowiązkowe kryteria(3) w ramach czterech głównych filarów dotyczących zrównoważonego rozwoju. W chwili rozpoczęcia programu 40 marek na całym świecie spełniło kryteria „Planet Aware at SEPHORA”. W Polsce oznaczenie „Planet Aware at SEPHORA” znajdziemy przy markach takich jak np.: Glow RecipeBriogeo czy Amika.
  • „Clean & Planet Aware at SEPHORA” wyróżnia marki, które spełniły oba zestawy kryteriów.  W chwili rozpoczęcia programu 39 marek na całym świecie spełniło te łączone kryteria, w tym m.in.: AmikaBiossanceBriogeoBy Rosie JaneGlow RecipeSaieSkinfixUnbottled.

Konsumenci na całym świecie oczekują działań w zakresie ochrony środowiska i przejrzystości ze strony firm, w tym tych z branży kosmetycznej. Wiele osób ma jednak problem z ogromem otrzymywanych informacji i ich rzetelnością, dlatego SEPHORA zobowiązuje się do zapewnienia klientom transparentności, spójności i przejrzystości, aby mogli oni podejmować świadome wybory. Oznaczenie „Planet Aware at SEPHORA” jest wynikiem 2 lat intensywnej współpracy zespołów SEPHORA ze wszystkich regionów świata, z ekspertami ds. środowiska i naukowcami, której celem było wypracowanie wspólnego punktu widzenia, ram, a także posługiwanie się wspólnym językiem w odniesieniu do spełniających kryteria programu marek z oferty SEPHORA.

SEPHORA wprowadziła w kwietniu swoje odznaki „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA” w sklepach i w internecie Ameryki Północnej oraz w Europie, dając klientom możliwość wyszukiwania i identyfikowania marek, które odpowiadają ich preferencjom. W Polsce program został zaprezentowany w maju. Oznaczenia zostaną wprowadzone na Bliskim Wschodzie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej do końca 2024 r., a na sam koniec w Chinach w 2025 r.

Odpowiedzialny wybór

SEPHORA pragnie również wpływać tym projektem na całą branżę kosmetyczną i chce zachęcić inne marki do podejmowania bardziej odpowiedzialnych wyborów przy opracowywaniu swoich produktów – począwszy od ich formuł, poprzez pozyskiwanie składników i opakowań, przejrzystość, po ich działania w obszarze zobowiązań korporacyjnych. SEPHORA we współpracy ze swoim partnerem technologicznym Novi Connect zapewnia wszystkim zainteresowanym udziałem w programie markom partnerskim, spersonalizowane narzędzie weryfikujące, w którym mogą ocenić swoje produkty pod kątem listy składników „Clean at SEPHORA”, a także kryteriów „Planet Aware at SEPHORA”.

Podczas marcowego Szczytu Change NOW, który odbył się w Paryżu, SEPHORA przedstawiła swoje nowe odznaki szerokiej publiczności. Change NOW to cieszący się rozpoznawalnością i ceniony szczyt, podczas którego zbierają się liderzy ze świata biznesu, rządu i przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego i rozmawiają na najważniejsze tematy związane ze zrównoważonym rozwojem.

Guillaume Motte, Prezes i CEO marki SEPHORA powiedział: „Ponieważ jesteśmy światowym liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej kosmetyków premium, spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność. SEPHORA zobowiązuje się do ułatwienia naszym klientom i markom partnerskim podejmowania bardziej zrównoważonych wyborów, a także wywierania pozytywnego wpływu, a te nowe oznaczenia są istotnym krokiem w tym kierunku. Naszą rolą jako lidera w światowej branży kosmetyków premium jest zaangażowanie naszych partnerów i naszych zespołów w realizację ambitnych celów”.

Deborah Yeh, Globalna Dyrektorka Marketingu w SEPHORA, podkreśliła, że: „Misją marki SEPHORA jest podejmowanie dzisiaj celowych działań, aby zapewnić piękne jutro: dla planety, dla naszej społeczności i dla branży kosmetycznej za pośrednictwem naszych potężnych marek partnerskich. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przedstawić nasze nowe globalne odznaki podczas Change NOW. Jest to świadectwo naszej misji. Z pokorą wyrażamy nadzieję na to, że ta praca może wywołać pozytywną zmianę i zachęcić całą naszą branżę do wprowadzania zmian”.


1 Imen JERBI AZAIEZ, współzałożyciel & dyrektor ds. B+R 4-5-6 Skin (pochodzenie etniczne i kosmetyki, składniki); Gayatri KESKAR, badania międzybranżowe (materiałoznawstwo, rozwój produktów); Peyton Laine, założyciel i CEO, Mind the Chain, (chemik środowiskowy, obieg zamknięty); Mark DORFMAN, główny chemik w Biomimicry 3.8 (chemia, biomikikra, opakowanie); Line GAUMET, Founder, Sourcea Consulting, (zrównoważone operacje, ekoprojekt, klimat). 


Polecane artykuły

Przesilenie wiosenne pełne kosmetycznych nowości
Kosmetyki

Przesilenie wiosenne pełne kosmetycznych nowości

Astronomiczna wiosna 2021 rozpocznie się już niedługo, bowiem 21 marca. Zbliżające się przesilenie wiosenne, którego przyczyną jest zbyt szybkie przejście z zimy w wiosnę, skutkuje nagłymi zmianami temperatur czy skokami

Gadżety

Zapachy do domu marki MYF

Zapachy odgrywają istotną rolę w naszym życiu. Choć często są pomijane podczas projektowania i urządzania wnętrz, to mają kluczowe znaczenie. W pracy, w biurze i w domu za pomocą odpowiedniego zapachu możemy stworzyć niepowtarzalną

fot. materiały prasowe, cukier w diecie dziecka
Dziecko

Uwaga na cukier w diecie najmłodszych

Organizm małego dziecka jest szczególnie wrażliwy na nowe doznania i najczęściej z łatwością się z nimi oswaja. To dotyczy także nowych smaków, których dziecko uczy się bardzo łatwo i równie szybko się