Odchudzanie? Zrób to mądrze!

Z jednej strony przyszło nam żyć w czasach, gdzie moda na „bycie fit” jest już tak integralną częścią codziennego życia, że trudno byłoby sobie wyobrazić, jak by to było bez niej. Ma na to wpływ mnóstwo czynników m.in. : kultura masowa i masmedia. Nie jest jednak tajemnicą, że pomimo coraz szerszego wachlarza dostępnych informacji i coraz bardziej szczegółowej wiedzy na temat szeroko rozumianego bycia fit, sporo osób jeszcze bardzo lekkomyślnie podchodzi do tematu odchudzania.

Odchudzanie przez niejedzenie

To chyba najbardziej niebezpieczna ze strategii jeśli chodzi o chęć zgubienia kilogramów.
Przyjmujemy różne pokarmy po to, by zapewnić sobie energię. Energia jest nam potrzebna do codziennego funkcjonowania – do tego, żebyśmy wstali rano z łóżka, zrobili wszystko, co mamy danego dnia do zrobienia. Wieczorem też potrzebujemy energii – chociażby do czytania czy innej aktywności, która nas relaksuje. I nie ma w tym niczego nadzwyczajnego.
Tymczasem, obserwujemy tendencję, w której wiele osób – szczególnie kobiet – odchudza się głodząc.

Organizm, który zjada się sam

Jeśli nie dostarczysz organizmowi energii z pożywienia, zacznie on żywić się sobą samym. Czyli poza tłuszczem, będzie „zjadał” własne mięśnie i tkanki. Dlatego kategorycznie nie wolno się głodzić. To już nawet nie chodzi o chudnięcie, jest to po prostu na dłuższą metę, bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia.
Jeśli chodzi o konkretne rozwiązania zgubienia zbędnych kilogramów  – warto znaleźć dietetyka, albo chociaż bazować na ogólnodostępnej wiedzy specjalistów z dziedziny diety i odchudzania, co do zaleceń czy właściwych, korzystnych dla naszego zdrowia żywieniowych praktyk oraz nawyków.
Przy mądrym odchudzaniu warto pokusić się również o suplementację organizmu. Suplementy najlepiej jest kupować w aptekach, ale można też poszukać ich w internecie np. na https://www.allecco.pl/odchudzanie-i-dieta.html.
 

Polecane artykuły

Aparat ortodontyczny – co trzeba wiedzieć, zanim się zdecydujesz?
Dziecko

Wszystko o aparacie ortodontycznym

Wiele osób wzbrania się przed założeniem aparatu ortodontycznego ze względu na nieestetyczne druciki i metalowe klamerki, które szpecą uśmiech. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że lecznicze elementy prędzej czy później będzie

Eko Strefa

COVID-19 – wpływ pandemii na zdrowie psychiczne

10 października – Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego  Naukowcy i eksperci alarmują już od kilku miesięcy o rosnącym zagrożeniu dla ogólnoświatowego zdrowia psychicznego w związku z pandemią COVID-19. Światowy Dzień Zdrowia

zaparzana pierś z indyka, fot. wings of quality
Bez kategorii

Indyk w kuchni na wiosnę

Mięso z indyka ma wysoką zawartość białka, jest źródłem witamin B3, B6, B12, a także potasu, fosforu i cynku[1]. Poza tym posiada również wiele innych zalet m.in. kulinarną różnorodność. Z warzywami,