Tiffany & Co

PROJEKT  Zapach
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Historia
Tiffany & Co. to najbardziej luksusowa marka jubilerska na świecie, a także ikona amerykańskiego designu. Od początku swojego istnienia znajduje się w światowej czołówce twórców współczesnej kultury. W roku 1837 Charles Lewis Tiffany założył w Nowym Jorku niewielki sklep oferujący artykuły luksusowe, który dzięki charakterystycznemu stylowi, doskonałej jakości oraz nowatorskiemu i ponadczasowemu wzornictwu błyskawicznie podbił serca establishmentu, potentatów oraz polityków. Tiffany, zafascynowany urodą diamentów nabył niezwykle rzadki cytrynowożółty kamień ważący 128,54karatów , który wydobyto w roku 1877. Unikat nazwano Diamentem Tiffany’ego. W 1887 roku firma zakupiła niemal jedną trzecią francuskich klejnotów koronnych. Owe imponujące nabytki sprawiły, że Tiffany’ego okrzyknięto królem diamentów i jego nazwisko kojarzy się z kultywowaną do dziś tradycją doskonałości.
W ciągu swej 180-letniej historii, marka Tiffany & Co. ku radości swoich wielbicieli konsekwentnie dbała o rozwój wzornictwa. Dzisiaj biżuterię Tiffany’ego noszą na całym świecie celebryci i arbitrzy mody, a słynne błękitne pudełko jest symbolem doskonałego stylu, wyrafinowania i nowoczesności.
PROJEKT  Zapach
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Inspiracja
Nowa odsłona Tiffany & Co. – odważna, prowokacyjna i zaskakująca: kultowa marka ukazuje swoje najprawdziwsze oblicze w nowoczesnej, emanującej siłą formie. W duchu najbliższym Tiffany’emu nowy mistrzowsko skomponowany zapach odzwierciedla to, co dla marki najważniejsze: nagą skórę, zapach, dyskretną biżuterię i kultowy kolor.
Oto doskonały przykład nowoczesnej sztuki perfumeryjnej: przeobrażanie natury poprzez staranne dobieranie nut zapachowych i komponowanie z nich nowej intensywnej esencji.
PROJEKT  Zapach
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Kompozycja zapachowa
Tiffany & Co. przedstawia swój nowy zapach: śmiałą kompozycję, którą stworzyła światowej sławy kreatorka perfum – Daniela Andrier z firmy Givaudan. Orzeźwiający kwiatowo-piżmowy zapach stanowi współczesną interpretację klasycznego połączenia najcenniejszych składników używanych w tradycyjnym perfumiarstwie haute perfumery. Nutę głowy określa wibrujący zapach zielonej mandarynki. Głównym składnikiem nuty serca jest szlachetny kwiat irysa. Motyw irysa pojawił się w najstarszych szkicach zgromadzonych w archiwach Tiffany’ego i jest nierozerwalnie wpleciony w DNA marki.
W roku 1900 brosza w kształcie irysa wysadzana demantoidami oraz szafirami z Montany zdobyła główną nagrodę na wystawie światowej w Paryżu.
Olejek z irysa, zwany „masłem irysowym”, pozyskuje się z kłączy rośliny zbieranych we Francji w lipcu i sierpniu. Kłącza poddaje się destylacji parą wodną według unikatowej metody, która umożliwia otrzymanie czystej, intensywnej, trwałej i bogatej nuty końcowej. Ów charakterystyczny dla marki składnik wzmacnia kompozycję, dodaje jej kobiecości
i wyrafinowania. Bazowa nuta paczuli, spowita aromatem piżma, nadaje skórze zmysłową woń. Finalna struktura to zaskakujący i ponadczasowy zapach w najbardziej żywiołowej postaci.
PROJEKT  Zapach
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Flakon
Szklany flakon perfum Tiffany & Co. zaprojektowano, czerpiąc inspirację z najsłynniejszych brylantowych szlifów marki. Kunsztowne fasetowanie podstawy nawiązuje do ważącego 128,54 karatów Diamentu Tiffany’ego – prawdopodobnie najrzadszego na świecie żółtego brylantu o 82 fasetach, natomiast geometryczne linie górnej części flakonu naśladują szlif Lucida®, charakterystyczny dla pierścionków zaręczynowych firmy.
Na kołnierzu flakonu pojawia się akcent błękitnego odcienia Tiffany’ego (Tiffany Blue®) w postaci charakterystycznej dla marki litery T. Pod korkiem znajduje się metalowa płytka z grawerunkiem znaku marki: Tiffany & Co.®. Subtelnie niebieski płyn zapachu podkreśla precyzję szlifów flakonu.
Zapach, podobnie jak wszystkie kreacje jubilera, zapakowano w słynne błęktne pudełko – Tiffany Blue Box®, rozpoznawalny na całym świecie symbol znamiennego stylu i wyrafinowania.
WIZERUNEK REKAMOWY FLAKONU Fotograf: Mario Godlewski
PROJEKT  Zapach
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Kampania
Twórcą kampanii reklamowej jest dyrektor artystyczny marki Tiffany – Reed Krakoff.
Do urzeczywistnienia jego wizji zaangażowano legendarnego fotografa – Stevena Meisela, oraz cztery nowoczesne kobiety, które reprezentują różne aspekty ducha marki – modelki: Vittorię Ceretti, Julię Nobis, Achok Majak i Georginę Grenville.
W obiektywie Meisela wszystko jest uproszczone i ascetyczne. Fotograf utrwalił na zdjęciach wyłącznie motywy najbardziej reprezentatywne dla marki: kolor Tiffany Blue®, brylanty, skórę i perfumy.
Aby wzbudzić w odbiorcach doznania zmysłowe wywoływane przez zapach, fotograf kieruje obiektyw aparatu na miejsca, w których pulsuje krew: szyję, nadgarstki i skórę za uszami.
W ten sposób wyczarowuje wrażenia towarzyszące zetknięciu perfum z nagą skórą. Kryształowy flakon z lśniącą błękitną zawartością przywodzi na myśl kultowe klejnoty Tiffany’ego i przekonuje, że wszystko czego potrzebujemy, to kolor niebieski.
PROJEKT Perfumy
MIEJSCE POCHODZENIA Nowy Jork
UWAGI Cztery muzy
ŻÓŁTY BRYLANT
Charles Lewis Tiffany nabył w 1878 roku diament ważący 287,42 karatów. Po oszlifowaniu szlifem poduszkowym ten bezcenny kamień waży 128,54 karatów, co czyni go jednym
z najwspanialszych żółtych brylantów na świecie.
LUCIDA® DIAMOND
Wprowadzony na rynek w 1999 roku, po wielu dziesiątkach lat pracy nad szlifem. Model Lucida® wzorowano na słynnym żółtym brylancie ważącym 128,54 karatów. Brylanty Lucida® to jedyne kamienie szlachetne Tiffany’ego, w których harmonijnie połączono dwa typy szlifu: schodkowy w koronie i brylantowy
w podstawie.
IRYS
Motywy zaczerpnięte z przyrody to temat, który nieustannie przewija się w historii wzornictwa Tiffany’ego. Kwiat irysa pojawia się szczególnie często na archiwalnych ilustracjach przedstawiających biżuterię i naczynia stołowe z XIX wieku.
TIFFANY BLUE BOX®
Słynne błękitne pudełko, w którym wydawano zakupioną biżuterię, weszło na rynek w 1853 roku i wywołało tak ogromną sensację, że klienci przychodzili do salonów, próbując je nabyć bez cennej zawartości. Charakterystyczny jasnoniebieski odcień w kolorze jaj drozda nazwany został „błękitem Tiffany’ego” (Tiffany Blue®).
GAMA I CENY
TIFFANY EDP 30 ml cena: 309,00*
TIFFANY EDP 50 ml cena : 399,00*
TIFFANY EDP 75 ml cena: 555,00*
*Sprzedawca detaliczny ma pełną swobodę w kształtowaniu swojej polityki cenowej
Zapachy dostępne na wyłączność w perfumeriach sieci SEPHORA.

Polecane artykuły

Kobieta

Jak wzmocnić włosy – kosmetyki zawierające kolagen

Zdrowe, mocne włosy to zdecydowanie jeden z ważniejszych kobiecych atutów. Dodają kobiecie pewności siebie oraz przyciągają wzrok niejednego mężczyzny. Często jednak zdarza się, że pomimo prawidłowej diety i odpowiedniej pielęgnacji,

Kosmetyka & Kosmetologia

MAKEUP BY MARIO – Premiera w Europie!

Z przyjemnością ogłaszamy europejską premierę marki Makeup by Mario, której produkty będą dostępne na wyłączność w Sephora – w perfumeriach stacjonarnych i online. Mario Dedivanovic – jeden z najbardziej wpływowych i obserwowanych w mediach społecznościowych

body boom, fot. materiały prasowe
Eko Strefa

Jak pozbyć się zaskórników?

5 porad, które pomogą Ci zachować piękną cerę bez rozszerzonych porów i nieestetycznych zaskórników. Czarne kropki na nosie, czole i brodzie lub białe, przypominające kaszkę krosteczki, potrafią zepsuć efekt gładkiej,